Radiossa nyt

Nyt soi:

Ohjelman biisitietoja ei saatavilla.

 

Radiossa nyt

YleX Encore: Vielä kerran!

Kuuntele Encoressa uudestaan päivän mehevimmät lipsautukset ja nerokkaimmat toteamukset!

Vuoden 2013 Kesäkumibiisissä sämplätään Taikapeiliä – kuuntele kappale

31.5.2013 klo 07:09, päivitetty 1.6.2013 klo 18:10 | Iida | Lähde: YleX | Kommentit (42)

Cheek teki vuoden 2013 Kesäkumibiisin

Cheek tehtaili tämän vuoden Kesäkumibiisin yhdessä Jukka Pojan kanssa. Kuuntele Jossu-nimeä kantava biisi YleX.fissä!

Heti kun kuulee jo kappaleen nimen Jossu, herää mieleen Taikapeili-yhtyeen legendaarinen biisi Jos sulla on toinen. Kyseistä kappaletta onkin sämplätty Cheekin ja Jukka Pojan tehtailemalla Jossu-kappaleella. 

Kuultuaan Taikapeilin kappaleen pidemmän tauon jälkeen tuli Cheekille huikea biisi-idea. Artisti ei kuitenkaan ensin tohtinut lähteä tekemään biisiä itse, sillä hän ei kokenut huumorisävytteisen tyylin sopivan itselleen. Cheekin mukaan ideassa oli kuitenkin todella paljon potentiaalia ja hän harkitsi sen tarjoamista jollekin toiselle artistille. 

Jossu-biisin idea sai välittömästi siivet alleen, kun Cheek sai soiton YleX:ltä koskien Kesäkumibiisin tekoa. Cheek tiesi soiton saatuaan, että halusi tehdä kappaleen itse, koska Kesäkumibiisissä voi helpommin leikitellä huumorilla. 

- Hyvät biisit syntyvät hyvästä ideasta. Siitä pienestä siemenestä. Nyt se on rakennettu tämän vanhan jo toimivan jutun ympärille uudella tavalla. 

Cheek kertoi aiemmin, että yhteistyö Jukka Pojan kanssa sujui hienosti, sillä musiikki yhdistää erilaisiakin artisteja. Sekä Cheek että Jukka Poika ovat molemmat julkaisseet muutamia kesäbiisejä uriensa aikana.

- Tehtiin ensimmäistä kertaa Jukan kanssa yhteistyötä. Meillä on molemmilla onnistumisia kesäbiiseissa, niin jotenkin hauska pudottaa kesäksi tällainen yhteinen. Jukka toi biisiin onnistuneen kaverin näkökulman, kun "Jossulla on toinen mies". Se tuki tätä tarinaa saman tien!

Katso myös Kesäkumibiisin musavideo!

Mitä mieltä olet Kesäkumibiisistä, joka kantaa nimeä Jossu? Kerro meille! 

Lue myös: Cheek ja Jukka Poika esittävät vuoden 2013 Kesäkumibiisin!

Tapahtumat: Kesäkumi 2013

Kommentointi

Kommentit (42)

Ei hitto, niin repesin tän kuunneltuani! Aivan hillitön oivallus Cheekiltä toi "Jossulla on toinen" - nimittäin siltähän se originaali kuulostaa, syystä että se lauletaan niin yhteen (vai olikse puoli kahteen, aahhahaa...). Cheek, olet nero XD
Mikä se länkytys nyt sitten on joka tästä on noussut, ei jaksa kiinnostaa, mutta mistä alkaen Jukka Pojalla ylipäätään on ollut jotain asiaa?? Että näillä mennään.

>Anomyyni 04.06.2013, 23:54

Pitkästä aikaa jopa ihan hyvä kesäkumibiisi. Tai ehkä se vaan tuntuu siltä verrattuna siihen viimevuoden roskaan, joka oli maaginen yhdistelmä ysäri eurodancea, huonoa laulantaa ja lyriikoita jotka nyt ei olis edes loistavalla laulannalla saanut siitä hyvää. Puhumattakaan siitä hengestä. Tästä löytyy semmoinen iloinen kesämeininki ja lämmin tunnelma, kun duo kuulosti lähinnä kylmältä.

>masteri 02.06.2013, 15:39

Miten tällaista saissea saa edes julkaista?

>Anonyymi 02.06.2013, 14:29

Helvetin hyvä

>AnonyymiJossun toinen 02.06.2013, 00:14

Voi mitä saibaa..

>B#1 01.06.2013, 20:28

Oli vanha tai uusi idea toi "jossulla on toinen"
(ja räppiinhän lainailu kuuluu ihan tosisssaan)
niin siltä tämä on hyvä hyväntuulinen rallatus.
Ja feministit hiljaa aina ei tarvii etsiä sortoa,
Suomessa sitä tosiaan joutuu etsimään suurennuslasin kanssa.
Feministeille oikeaa aihetta valittaa löytyy esim. Arabimaista.

>hyvähyvähyvä 01.06.2013, 19:32

...Älä oo tommonen feministivässykkä... Ja miks sä YleX tän kritiikinosoitat? Ton logiikan mukaan Punainen Risti on ihan yhtä osallinen.
Vaan kun ei ole, biisi on Cheekin ja Jukka Pojan. Ei YleX:n.

Biisissä ei muutenkaan sanottu kenenkään olevan "hirveä lutka", mutta halusit tehdä tämän assosiaation jotta voisit kitistä biisin sisällöstä. Biisissä laulettiin vain Jossun aktiivisesta seksielämästä ja ettei biisin pojan kannata ihastua siihen. Kerran taidettiin sanoa "biach"!! Voi kauhea sentään!! Tätä valtavaa seksismin ja misogynian määrää!!

Ei tarvi olla noin äärettömän vakavia aina, '-.-

>Huoh 01.06.2013, 16:34

Tykkään kympillä, aivan loistava veto molemmilta!

>Anonyymi 01.06.2013, 14:23

On muuten eria asia jos on aktiivinen seksielämä sinkkuna kuin, että seurustelee ja on samalla aktiivinen seksielämä. Näin biisissä Jossu on tämä jälkimmäinen. Jos nainen on tälläin lutka, niin mies on sika.
Voimahaleja vain sinnekkin, älä polta rintaliivejäsi jonkin biisin takia.

>SavoLaxMitsu 01.06.2013, 14:21

Täyttä paskaa!!!!!

>Anonyymi 01.06.2013, 14:17

Biisin mukaan miehen aktiivinen seksielämä on ihan oikein ja normaalia, mutta jos nainen tekee samaa niin se on hirveä lutka.

YleX, nyt vittu oikeesti.

>Anonyymi 01.06.2013, 11:38

-Cheek on matkinut tämän biisin "idean" putouksen Krista Kososelta ?

Putouksen kolmannella tuotantokaudella Kososen hahmo Yosefina Samantha Näätä lauloi hahmoviisuissa: "yossulla on toinen". Taustalla soi tuo sama Taikapeilin kappale.

>Yossulla on toinen 01.06.2013, 02:12

Aika vaisu :/

>Anonyymi 01.06.2013, 01:46

Huoh ainoa hyvä tässä on Taikapeili, mut ehk oon liian wanha

>Anonyymi 31.05.2013, 22:43

Aiiiivan mahtavaaa!!! Kyllä tätä odotettiiiin!!!

>anselmi 31.05.2013, 22:36

jukka poika olis voinnut tehdä koko biisin..

>Anonyymi 31.05.2013, 21:30

kylläpä on mahatava rallatus tämä(ki)!!

>jonttu 31.05.2013, 21:28

Alkaa räppärillä ikä painaa, biisit muuttuu enemmän laulelmiksi kuin räpiksi. Kohta iskelmää?

>Anonyymi 31.05.2013, 17:49

Ensimmäinen biisi Cheekiltä josta tykkään. Tosin suurimmaksi osaksi johtunee Taikapeilistä ja Jukka-Pojasta.

>Nopa 31.05.2013, 17:18

siinä sen taas näkee.ei räppärit osaa tehdä omia kipaleita,jos ei muilta lainaa.ihan paska kipale

>Anonyymi 31.05.2013, 16:41

Jotenkin eka säkeistö ei mielestäni täsmännyt kertsin kanssa, mutta loppumatksu kyllä. Tosiaan yllättävän suorapuheista settiä ja ihan hauskasti väännetty Taikapeilin "jos sulla" muotoon "jossulla", kuten sen on moni luullutkin alunperin olevankin. Ei kuitenkaan täytä mielestäni monen toistokerran kestävyysvaatimusta eikä ilomielisyyttä mollisuudestaan johtuen, mitä kesäkumibiisissä olisin halunnut olevan. Tästä johtuen biisi jää aika tavalliseksi radiorenkutukseksi.

>Mir 31.05.2013, 16:22

Saanu vissii kuullaa tosta käytetty makuupussi-jutusta sen verran että päätti lisätä sen mukaa tähän biisiin :D

>musmus 31.05.2013, 15:16

Ihan LOISTAVA!!!!

>Myy 31.05.2013, 14:44

Hyvä, hyvä! Tykkään. Pitkästä aikaa hyvä gummibiisi!

>Hanna 31.05.2013, 14:43

Isoo peukkuu !

>Anonyymi 31.05.2013, 14:39

loistavaa pojat,loistavaa

>Anonyymi 31.05.2013, 14:35

Perus soodaa!

>Thouni 31.05.2013, 14:34

Ma tykkaan ihan hirveesti.Taa on paras kumibiisi ikina.
Minakin voisin jopa venyttaa gummin paalle!

>Jarkko 31.05.2013, 14:07

sata kertaa parempi kuin viime vuoden biisi

>miia 31.05.2013, 13:55

Täähän on ihan hyvä! Kun artistit julkaistiin niin olin vähän että "blääh" mutta tää ylitti odotukset.

>Hantta 31.05.2013, 13:37

Kiva biisi, kattas kyl odotukset. Jukka Poika oli kyl täydellinen valinta tähän biisiin mukaan! (:

>Heidiu 31.05.2013, 13:28

Jaa, mä luulin aina että Taikapeilikin laulo Jossusta.. ;)

>Anonyymi 31.05.2013, 13:27

paras!! cheekiltä loistavat riimit jälleen kerran ja jukkapojan upea ääni sopii kertsiin mainiosti! :)

>Anonyymi 31.05.2013, 13:07

Hienoa kamaa äijiltä, kerrankin kumiveisussa sanoma kohdallaan. Jatkakaa samaa linjaa!

>Saku 31.05.2013, 12:59

On kyllä makia kipale, Jukka Poika sopii tähän ku nyrkki ohtaan!

>Anonyymi 31.05.2013, 12:50

Laitoin hakemuksen marsiin.

>Keijo 31.05.2013, 12:36

Onpas suorat sanat. Yleensä näissä kesäkumibiiseissä on pikkutuhmia sanaleikkejä, mut tässä mennään suoraan asiaan.
Yllättävän hyvä biisi. Onneks tässä on Jukka Poika mukana.

>Elena 31.05.2013, 12:31

Aivan paras biisi! :)

>Cheekfani 31.05.2013, 12:22

Aivan yltiömäinen veto jätkiltä... Tätä tullaan kesän aikana kuulemaan useaan otteeseen! :D

>Sally 31.05.2013, 11:57

Inhoan Cheekiä melkein enemmän kuin mitään eikä Jukkapoikakaan suosikkeihini kuulu, joten odotukset tämän biisin osalta eivät olleet korkealla. Mutta tuota Taikapeili-sämpleä on kyllä käytetty niin oivaltavasti, että olen valmis perumaan pahat puheeni.

>Iituliinu 31.05.2013, 10:58

Nii, että Cheekinkö hoksaus tuo "Jossulla on toinen?" Vanha juttu!

>Maya 31.05.2013, 10:08

Ihan hauska sanaleikki toi "Jossulla on toinen", ja biitti on kans ihan menevä. Se, miks tää tulee ainakin meikäläistä ärsyttään varmaan hamaan tulevaisuuteen on se, että Cheekin on aivan pakko tilanteesta riippumatta sanoo toi : Aah, hänen tavaramerkkinsä joka ikisessä kappaleessa.

Noh, tää on taas yks kesäkumibiisi, kyl PMMP teki sen vielä paremmin, mut ei tää kuitenkaan niin hirvee ole kun Duo:n järkyttävä ja ihmisiä melkein hermoromahduksen partaalle ajava kappale: Panisin.

>WuX 31.05.2013, 07:39
Muualla Yle.fi:ssä