Kuvassa Helsingin Meilahden sairaala ulkoapäin.

Radiossa nyt

Aamun valinta: Pelkäätkö Ebola-tartuntaa?

Aamun valinta on tänään pelottavan ajankohtaisen aiheen äärellä. Pelkäätkö Ebola-tartuntaa? 

Meidät löydät Instasta @almahatonen ja @tonikristian80!

Rolling Stone valitsi maailman parhaat kitaristit – katso lista

23.11.2011 klo 13:26, päivitetty klo 15:11 | NS | Lähde: Reuters, Rolling Stone | Kommentit (35)

Arvostettu musiikkilehti Rolling Stone on laittanut maailman parhaat kitaristit järjestykseen.

Tuoreita artisteja on turha hakea listalta, sillä luettelon nuorukainen on vuonna 1955 syntynyt Eddie Van Halen.

Listan kärkeen pääsi 70-luvulla menehtynyt Jimi Hendrix ja kärkisijoille ylsivät myös Eric Clapton ja Jimmy Page.

Listan ovat laatineet musiikkialan asiantuntijat ja huippukitaristit.

Koko lista näyttää tältä:

1. Jimi Hendrix

2. Eric Clapton

3. Jimmy Page

4. Keith Richards

5. Jeff Beck

6. B.B. King

7. Chuck Berry

8. Eddie Van Halen

9. Duane Allman

10. Pete Townshend

Kommentointi

Kommentit (35)

Okei, mitä helvettiä, missä Steve Vai???

>jarkkko 09.01.2014, 21:49

mikä siinä on kun tuolla alempana kaipaillaan aleksi laihoa? kyllähän hän on hyvä kitaristi, mutta ei todellakaan mikään maailman kärkilistoille yltävä! ja kyllä minunkin mielstä listalle olisi voinut päästä richie blacmore ja stevie ray vaughan mutta ylempänä lukee, että "Listan ovat laatineet musiikkialan asiantuntijat ja huippukitaristit" joten kyllä he varmaan paremman listan osaavat tehdä kuin tälläiset nyky teinit, jotka eivät tiedä mitään musiikista vaan nimeävät parhaimman kitaristin sen mukaan, kuka soittaa nopeimman soolot ja riffit. tulkaa sitten uudestaan huutelemaan aleksi laihoa tai muuta vastavaa sitten kun tiedätte näistä asioista jotain.

>Anonyymi 14.09.2013, 21:06

alex lifeson

>KingAlbert 10.06.2013, 17:55

Missä Albert Järvinen?

>Anonyymi 21.12.2012, 09:34

Slash on parempi kun joku Eric Clapton mun mielestä ja listalla pitäis olla Slash.

>Anonyymi 15.12.2012, 21:28

Angus Young on ehdottomasti paras!!!!!!!!!!!!!!!!!

>Anonyymi 29.09.2012, 01:32

no huh huh ei päässyt tällekkään listalle yhtään kunnon kitaristia missä no 1 frank marino ja aina ihmetyttää kun jimmy pagesta puhutaan ja samoihin aikoihin aloitti kuiten mies joka osasi soittaa BLACKMOORE ja bluesista ois vetää jo ton 10 miestä tonne jos kerran valitaan parasta soittajaa niin miksi laitetaan parheiten menestenyiden bändien paskoja kitaristeja jolla ei oloe ollut mitään tekemistä sen menestyksen kansa

>Anonyymi 30.11.2011, 21:29

Niin,Keith Richards on päässyt listalle Rolling Stonesin ansiosta, ei niinkään omasta ansiostaan.Ei mikään kummoinen kitaristi muuten.Jos bändin suosion mukaan valittaisiin niin George Harrisonin pitäisi olla kärjessä.Ja Harrisonkaan ei ollut mikään erikoinen kitaristi, ei edes Beatlesien paras.

>Man in black 25.11.2011, 20:26

Jos vituttaa K Richardsin sijoitus, niin tietäkää lapset, ilman Rollareita ette olisi täällä kommentoimassa. Enkä minäkään. Hanurisankareista oltais kinastelemassa.

>Fen Der Fretboardchen 25.11.2011, 01:55

Missä on Ritchie Blackmore.Townshend ja Richards eivät kyllä kuulu kymmenen joukkoon.Richards neljäntenä, no huh huh.

>Man in black 24.11.2011, 20:22

Buckethead?

>Jep 24.11.2011, 14:48

Entäs missä ovat George Harrison ja Mick Taylor?

>Matti Tikka 24.11.2011, 08:31

John Frusciante.

>Anonyymi 24.11.2011, 00:15

Todellakin, missä on legenda Gary Moore ja elävä legenda Mark Knopfler? Clapton on mielestäni täysin yliarvostettu soittaja.

>Anonyymi2 23.11.2011, 23:17

ei huono lista ollenkaan! näähän on nimenomaan pioneereja ja suurimpia kitaransoiton uudistajia / vaikuttajia. ei sitä tiluteinit tajua kun ei oo perspektiiviä / historiantuntemusta. mitä uutta laiho on kitaran soittoon tuonut? pyh. paremmin tonne joukkoon vaikka Edge sopis ku Laiho. nopeuskisat on asia erikseen.....

>Anonyymi 23.11.2011, 16:48

Mark Knopfler ja Gary Moore??

>Anonyymi 23.11.2011, 16:09

Ihme lista. Missä Randy Rhoads ja Dimebag Darrell?

>el Simba 23.11.2011, 15:44

david gilmour

>Anonyymi 23.11.2011, 15:39

Michael Angelo Batio ?

>Anonyymi 23.11.2011, 15:28

Sanonpahan vain, että Mikko Alatalo mahtuisi tuohon joukkoon helposti.

>Anonyymi 23.11.2011, 15:21

,,,Peter Green ja Steve Cropper,,,olivat aikanaan myös kärkikymmenikössä,,,

>Artchie 23.11.2011, 15:12

On se kummallista munkin mielestä, että joukkoon ei ole eksynyt yhtään 20-30-vuotiasta kitaristia...kertooko siitä, että rock on todellakin kuollut? Mutta käsittääkseni, tuossa on jälleen kerran listattu kitaristeja, jotka ovat keksineet jotain uutta - soittoon tai teknisiin vempeleisiin. Eli siinä ei välttämättä ole haettu maailman nopeinta kitarista tms.

>jussi_p 23.11.2011, 15:10

Paras on kyllä aika huono termi. Tässä on enemmän ehkä kyse pioneereista, uranuurtajista ja suurimmista vaikuttajista, eikä todellakaan mistään moderneista tekniikkavelhoista. Hyvä lista tuossa mielessä, tosin ehdottomasti vielä Iommi ja Rhoads pitäisi olla näiden jätkien joukossa.

>Anonyymi 23.11.2011, 15:08

No kyllä TOP-2 on ainakin ihan oikein. Jos Laihoa tuohon joku kaipailee, niin ei kuitenkaan mielestäni yllä TOP-5:een, vaikka onkin tämän hetken parraita kitaristeja.

>Anonyymi 23.11.2011, 15:08

Vitut laihoista malmsteeneista ja slashistä... missä on stevie ray vaughan???

>Anonyymi 23.11.2011, 15:07

Synyster Gates!

>mysli12 23.11.2011, 15:07

Stevie Ray Vaughan tuonne listan yläpäähän!

>Anonyymi 23.11.2011, 15:04

missä Matthew Bellamy?

>Anonyymi 23.11.2011, 15:02

Brian Setzer!?

>Anonyymi 23.11.2011, 15:02

Missäs kotipoikamme Laiho??

>Anonyymi 23.11.2011, 14:59

miks nää on aina näitä kuolleita tai melkein kuolleita?

>Anonyymi 23.11.2011, 14:38

Mihinkäs Sungha jung ja Malmsteen on jääny

>Anonyymi 23.11.2011, 14:12

Hyviä nimiä mutta mukaan olisi mahtunut Randy Rhoads.

>Anonyymi 23.11.2011, 14:04

Missä Slash on?

>Anonyymi 23.11.2011, 13:49

bireli lagrene on paras