Nyt soi:

Biisilista netissä ohjelman jälkeen.

 

Eva & Manu - Cinnamon Hearts

 Torstaihin uutta musiikkia tarjoilevat muun muassa Grimes, Banks, Nancy, Say Lou Lou sekä HeavyWeight

Viikon albumina  soi Evan & Manun Cinnamon Hearts!

Kuuntele Viikon Albumia! 

Robin esittelee levynsä biisit: mukana traaginen tarina

29.2.2012 klo 17:51, päivitetty klo 17:35 | Kommentit (64)

Pyysimme nuorta popparia kertomaan omin sanoin uuden levynsä biiseistä. Tässä Koodi biisi biisiltä.

Robin luonnehtii uutta levyään iloiseksi ja energiseksi, mutta hänen ikäisiään puhuttelevaksi. Hän kertoo, että siitä ei ole tarkoituksella tehty liian monimutkaista. Robin ei halunnut tehdä ihan peruspoppia, vaan mukaan haettiin myös särmää ja sähkökitaraa.

 Frontside Ollie

Oli ajatus tehdä kappale joko laskettelusta, trampoliinihypyistä tai skeittauksesta. Jimiltä (Constantine) tuli kuitenkin heti vähän kritiikkiä, että sellaiset ei oikein kiinnosta ihmisiä. Sit Sana Mustonen teki hyvät sanat, jotka sopi just hyvin nuorten elämään. Tän biisin energisyys on se mistä tykkään tosi paljon.

Räjäytät mun pään

Tästä piti tehdä vähän sellanen ”ihqu” biisi. Sanat oli aluksi vähän liiankin ihqut ja sitten ne tehtiin uusiksi melkein kokonaan. Siinä on aika lailla energiaa ja iloisuutta. Biisi on äänitetty jo alkuvuodesta 2011 ja silloin mulla oli vähän erilainen ääni kuin nyt.

Hiljainen Tyttö

Halusin tehdä tyttöballadin kouluympäristöön liittyen. Kun moni on tehnyt koulukiusaamisesta, niin ajattelin, että olisi kiva tehdä biisi niistäkin, jotka vaan on ujoja ja hiljasii ja ei tosiaan silti välttämättä koulukiusattuja. Jimi teki siihen tosi hyvät sanat.

Faija skitsoo

Mietin, että mikä meidän ikäisten mielestä olisi sellaista, joka joskus esimerkiksi vanhemmissa ottaa päähän. Valittiin sitten se, kun iskä huutaa ja Sana Mustonen teki hyvät sanat.

Otan aurinkoo

Halusin biisin, joka muistuttaisi vähän Bruno Marsin The Lazy Songia ja siinä olisi kesäfiilistä. Tähän muutettiin ihan viime hetkellä kertsin sanat ja se vähän jännitti.

Ei tarvii esittää

Tässä on sanomana, että uskalla olla oma itsesi. Ei tarvi yrittää olla joku muu kuin on tai muutenkaan esittää mitään roolia. Se on mun levyn eka biisi ja äänitettiin 2010 lopussa.

Huutaa

Joskus on tilanteita, että jos saisi oman äänensä kuuluville, niin haluaisi vain huutaa. Kun sain sanat, niin ajattelin, että se on tässä.

Huominen saa odottaa

Sanat kertoo siitä, että elä tätä päivää ja huominen saa odottaa. Ei tarvi murehtia niin paljon tulevaisuutta.

Saappaat

Se on oikeastaan sitä, kun nuorillakin on aika paljon kaikkia juttuja ja moni haluaisi olla ehkä isompi kuin on. Olisi hyvä muistaa, että kannattaisi nauttia siitä nuoruudesta ja niistä jutuista, mitä siihen kuuluu. Kyllä sitä ehtii olemaan aikuinen.

Ihan helmi

Tässä on ihan toisenlainen tarina. Se lähti siitä, kun meidän tosi hyvän ystäväperheen äiti sairastui syöpään, jota ei voitu parantaa. Hän piti tosi paljon mun laulamasta Lapin kesä -kappaleesta, jonka mä lauloin, kun voitin sen staraskaba-kilpailun. Hän halusi, että se soitettaisiin hänen hautajaisisssaan. Makilta pyydettiin, että se antaisi luvan äänittää sen uudelleen kunnolla studiolla ja siitä sit Maki saikin idean tuohon Ihan helmi –kappaleeseen.

Tämä henkilö kuoli viikkoa ennen mun ekan sinkun julkaisua ja hän ehti kuulla sen sekä tuon Lapin kesän ja Ihan helmen, kun tiedettiin että hän ei ehdi saada mun levyä...

Ihan helmi on  oikeastaan omistettu kaikille murrosikästen äideille ja että nuoretkin ymmärtäisi arvostaa kaikesta huolimatta vanhempiaan vaikka joskus on vaikeata.

Kommentointi

Kommentit (64)

No voi hyvä luoja nyt taas tähänkin. Täysin iästä riippumatta- en pysty kunnioittamaan artistia joka ei tee itse edes laulujensa sanoja.

Kuunnelkaa lapset Black Sabbathia. Se on Musiikkia.

Ja huomatkaa, olen itsekin vasta 14-vuotias tyttö, mutta ei ole tarvetta kirjoittaa siiz niinqu ihqusti tälleee!!!!!!11! <33 iiik!!!1 XDDD LOL!

>Anonyymi 10.12.2012, 04:11

Moro! Robsumuute mikäs se sun uudet biisin nimi ois? Siis ei se Puutava palanen vaan sitä seuraava! Ps. Oot Ihgu <3 z3

>Zouhahanna 12.11.2012, 15:52

MOI! MÄ Rakastan ROBINII Aivan HIRVEESTI!!!!!!! Mä meen Robinin keikalle 10.11.2012, vähänkö ihanaa siis iik! MÄ rakastan Robinii nii paljo et mä pyörryn, ehkä.

>Robin fani 25.10.2012, 16:37

Robin on ihan paras! :)

>Anonyymi 18.09.2012, 15:57

jee ymmärsin robin on paras.

>Anonyymi 18.09.2012, 15:54

Hiljainen tyttö on aika tuttu tunne mulle valitettavasti :( Mut joka tapauksessa oot ihanin laulaja jota tiiän tai oon tienny. Rakastan sua!!!!!!!!!!!!! <3<3<3

>Jenna 05.07.2012, 02:44

Ihana kyllä osaat olla. Toi on tosi koskettava teksti toi Ihan helmi. Kyyneleet tulee silmii kun sitä lukee. En vois kuvitella et mun äiti sairastuis syöpään ja kuolis siihen. Ihan kamalaa. Otan osaa.

>Jenna 05.07.2012, 02:38

mooi tykkäään susta! oikeesti oot niin ihana ja söpö:)) <3 kenestä tykkäät?:D

>sun tyttökaveri<3 11.06.2012, 22:51

mahtava robin

>sii 07.06.2012, 21:00

moi robin on niin ihana ja hyvä laulaja.

>Elina 01.06.2012, 14:10

Olet niin ihana

>Erika 14.05.2012, 05:13

Se on vaan niin ihana

>Erika 14.05.2012, 05:12

Voi....:(
Robin olet ihana!<3;)

>Erika 14.05.2012, 05:11

Oot niin ihana ja ylisöpö! Tuun sun keikalle 4.5. :) <33

>Zast 28.04.2012, 23:41

Mäkin rupesin melkeen itkeen tos Ihan Helmi- biisin tarinas ;) mut todella hyvin noi kaikki biisit sopii normi teinin elämään :D jatka näin Robin! <3 u 4ever

>R- fani 4ever 19.04.2012, 11:44

kuka pystyis auttaa omien biisien teossa? :D

>:) 03.04.2012, 16:42

oot ihana ja söpö. mä laulan sun biisejä koko ajan, jopa koulussa. ihanan helmimen tarina oli koskettava. mun lempparit on ihana helmi ja frontside ollie. t

>j-k 25.03.2012, 09:20

Oon varmaan Uudenkaupungin ainoa sun fani ja suuri sellainen. Oot niin hyvä. Jatka samaa rataa;)

>Heppahullu 24.03.2012, 16:02

tuu kuopioon keikalle pliiiiiisssssss oot ihan mahtava laulaja vaikka oon poika!!!!!!! TYKKÄÄN TYTÖIST MUT TYKKÄÄN SUSTA LAULAJANA!

>Anonyymi 15.03.2012, 19:00

tuu kuopioon keikalle pliiiiiisssssss oot ihan mahtava laulaja vaikka oon poika!!!!!!! TYKKÄÄN TYTÖIST MUT TYKKÄÄN SUSTA LAULAJANA!

>Anonyymi 15.03.2012, 18:59

Oikein mukava debyyttilevy! Vähän semmoinen tiktakmainen, tulee ihan oma nuoruus mieleen. Toivottavasti Robinin nuoret fanit saavat kasvaa idolinsa seurassa aikuisuuteen niin kuin minä Tiktakin kanssa, onnea matkaan, Robin!

>Tilda 14.03.2012, 20:51

Oot ihuna tuu keikalle hesaan jooko koska mä ja mun oari kamuu tultais iha vamastusinne<3<3<3<3<3<3<3<3

>Anonyymi 14.03.2012, 15:42

sää oot niin söpö tuu keikalle ouluun!!!!!!!!!!!!!

>jasmin 13.03.2012, 16:10

noi sun ihan helmi ja hiljainen tyttö on parhaita<3

>MÄ 11.03.2012, 21:15

ootihku millon sätulet haukiputaalle keikalle:) mänimittäin ehkä tulisin sinne sulla onmaailmanparhaat piisit!!!!!!!!!!!!!!!!:):)

>emma 11.03.2012, 20:10

Oot ihana !<3 ja toi viimeinen tarina kyl kosketti mua : (

>Robinfani 11.03.2012, 19:40

OOON ROBIN SUN SUUURIN FANI TAMPEREELLAA!!!!!!!!!! mut kyl toi loppu oli kauheeta mua ainakin rupes itkettää

>Robin on ihana 11.03.2012, 15:55

Robin sä oot niin paras!!! :D Tuu oikeesti Hämeenlinnaan keikalle!!! Se olis ihanaa!!! :D Toi oli niin surullinen tarina että meinasin ruveta itkeen!!! Tarkotan siis Ihan helmi kappaletta. :( Mut koita selvitä. :D Noi kaikki biisit on niin hyviä!!! Mulla on koodi ja oon kuunnellu sen ainakin 1000000 kertaa. :D En oo ikinä päässy sun keikalle kun ne on täältä niin kaukana ja mun äiti ei vie kovinkaan kauas!! :(

Keikkaa täällä Hämeenlinnassa odotellessa: Suurin fanisi ikinä! :D

>Suurin fani ikinä! 08.03.2012, 20:00

kun mä lukiin ton ihan helmi jutun ja sitku kuuntelin sen laulun mä aloin itkeen mulla tuli mun täti mieleen kun se on kuollut.

>mo 08.03.2012, 19:22

hiljainen tyttö ja ihan helmi sai mut itkemään kunnolla

oon ihastunut robiniin ainakunkuun telen robinia mä ajattelen miten söpö se on

>mo 08.03.2012, 16:15

robinin levyllä on tosi hyviä piisejä esim:frontside ollie,räjäytät mun pään,hijainen tyttö,ei tavii esittää,huutaa,otan aurinkoo,faija skitsoo,ne kaikki on mun parhaita piisejä robinin levyltä

>mo 08.03.2012, 15:35

robinin levyllä on tosi hyviä piisejä esim:frontside ollie,räjäytät mun pään,hijainen tyttö,ei tavii esittää,huutaa,otan aurinkoo,faija skitsoo,ne kaikki on mun parhaita piisejä robinin levyltä

>mo 08.03.2012, 15:34

robin onniin paras laulaja ikinä mää haluisin että robin kävis keikalla oulussakin

>mo 08.03.2012, 15:29

niin turhaa ....

>Anonyymi 07.03.2012, 11:27

Tolta levyltä en muita biisejä oo kuunnellu ku Frontside Ollien, joten sanoituksista en osaa sanoo mitään. Joskus luin noi nimet, ja aattelin et "Voi jessus mitkä nimet...". Nyt ne oikeastaan vaikuttaa ihan järkeviltä, ja vakavasti harkitsen levyn hankkimista :)

>havunneule 06.03.2012, 22:09

Itehän en Robinia ole Frontside Ollieta enempää kuunnellut. Ei oikein muhun kolahda - mutta te muut, kunnioitan teitä siitä että annatte tälle pojalle ansaitsemaansa kunnioitusta. Kyllä Robinilla hyvä ääni on - taisin joskus jonkun Hallelujah-coverin häneltä löytää.

>Jippii 06.03.2012, 17:48

Robin on... Siis ne sen biisit kusee, mutta
ääni lovelove<3<3<3<3

>MinäpäMinä 05.03.2012, 20:26

ääk.. oot ihan paras<3 sun biisit on niin ihanii<3<3 sä oot tosi kuuma jätkä:)<3 sä oot tosi ihana;);)

mut toi ihan helmi biisin tarina sai mut todellakin itkemään:(

I Love You 4-Ever ♥

>Tuigguu 05.03.2012, 18:08

ÄÄÄÄ oot nii paras (: ja oon sun suuuri fani :)
eile oli kivaa sun keikal sul on nii hyvä ääni.
Oli kyl super hauskaa ja noi sun biisit on tosi hyvät ;);)

>Emma 05.03.2012, 08:28

Aivan ihana poika (: <3 Ihan Helmi biisin tarina sai tipan linssiin ):

>Rozaa 05.03.2012, 00:12

rakastan robinia yli paljon <3 ihana poika !

>Anonyymi 04.03.2012, 23:45

rakastan kaikistaeniten robiniaaa ! ♥ loveloveuu

>Rakastanrobinia♥ 04.03.2012, 22:24

Robinil on tosi hyvä ääni varsinki Frondside olliessa se on toisi hyvä....Ihana ihana ihana....

>..---...--4555.....----- 04.03.2012, 20:19

Robinil on hyvä ääni ja se on ihana<3<3<3 toi ihan helmi ja se tarina kosketti mua tosi paljon

>Robinfani for ever 04.03.2012, 16:01

Oon mäki poika mut mun mielestä sil on hyvä ääni ja hyvii lauluja.

>mä 04.03.2012, 15:02

toi ihan helmi on tosi hyvä, mie rupesin oikeasti itkemään kun kuulin sen ekan kerran. Oon äitin kanssa tosi huonoissa väleissä, ja sen takia ne sanat varmaan kosketti. Siitä lähtien mie oon tehny kaikkeni, että voitais parantaa ilmapiiriä kotona. =)

>=) 04.03.2012, 01:02

Hyviä biisejä! On jo levyki. Mutta toi syöpäjuttu! Siis aloin oikeesti itkeen! Ku mun eka kyynel vierähti mun poskelle.

>:) 03.03.2012, 23:47

Siis toi "traaginen" tarina siis aloin oikeesti itkeen siiinnä! Se oli kauheen surullinen!:(

>Anonyymi 03.03.2012, 23:39

Mä tykkään Robinist tosi paljon. Laulaa tosi hyvin 13 vuotiaaksi. Mjn suosikki laulaja.

>Tessuli 03.03.2012, 13:54

miettikää, miten teidän kommentit vaikuttaa tähän nuoreen. mä en itse robinista mitenkään erityisesti pidä, mutta onhan se aika jäätävä 13 vuotiaaks! (:

>♥ 03.03.2012, 11:41
Muualla Yle.fi:ssä