Hyppää pääsisältöön

Netflixin suunnitelma: Pätkii tv-sarjat muutaman minuutin mobiilipaloiksi

Kun mobiilikäyttäjien määrä lisääntyy, tarvitaan myös enemmän lyhyitä videosisältöjä, sanoo Netflix-pomo.

Palveluita käytetään yhä enemmän liikkeessä. // Kuva: YleX

Yhdysvaltalaisen videopalvelun johtajiin lukeutuva Dantley Davisin kertoo, että Netflix pyrkii tarjoamaan yhä enemmän sisältöä, joka on suunnattu erityisesti mobiilikäyttäjille.

Teknologiasivusto GigaOmin
mukaan yritys testaa parhaillaan sovellusta, joka ehdottaa käyttäjälle
videoita, jotka on suunniteltu nopeisiin katselutilanteisiin. Videot
ovat kestoltaan 2-5 minuuttia. Ne voivat sisältää esimerkiksi parhaita
kohtauksia jostain sarjasta tai hauskimpia kohtauksia elokuvista. Davis
sanoo GigaOmin mukaan, että uusi ominaisuus tulee kaikkie käyttäjien
saataville, jos Netflix saa siitä tarpeeksi hyvää palautetta.

Netflix-pomon mukaan palvelun sisältöä katsotaan edelleen eniten
television kautta, mutta mobiilikäyttäjiä on koko ajan enemmän.
Liikkeessä ollessaan suurin osa käyttäjistä katsoo videoita alle
kymmenen minuuttia Netflix-pomon mukaan.

Gigaomin mukaan Netflixillä on nyt käytössä toinen ominaisuus, joka
toimisi sen mukaan hyvin yhteen lyhyempien videosisältöjen kanssa.
Kyseessä ominaisuus, jolla Facebook-tilinsä Netflixiin yhdistänyt
käyttäjä voi suositella suosikkisisältöään kavereilleen, jotka
kirjautuvat Netflixiin. Mikäli kaveri ei ole yhdistänyt Facebook-tiliään
palveluun, hän saa suositellusta videosta linkin Facebook-messengeriin.