Radiossa nyt

YleX Aamu

Sehän on keskiviikko!

Ile pohtii tänään sherpojen elämää. Matti miettii kodin selviytymispakkausta. Lisäksi, tänään paljastetaan ensimmäinen YleX Popin artisti!

Voita YleX Aamun signeeraama uniikki kahvimuki kommentoimalla lähetyksen aiheita. Anna kommenttisi Twitterissä hästäkillä #ylexaamu.

Näin Frontside Ollie -laulaja vastaa Justin Bieber -vertaukseen

17.1.2012 klo 13:42, päivitetty 5.2.2012 klo 16:43 | NS | Lähde: YleX | Kommentit (76)

Frontside Ollie -biisillään julkisuuteen ponnahtanut 13-vuotias poppari Robin pitää Justin Bieber -vertausta ristiriitaisena.

Artisti puhuu YleX:n haastattelussa muun muassa tulevaisuuden suunnitelmistaan ja tytöistä.

Sun debyyttialbumi Koodi julkaistaan 22. helmikuuta 2012. Kuinka paljon olet ollut itse mukana sen tekemisessä? Oletko esimerkiksi sanoittanut kappaleita?

- Aika paljon olen päässyt vaikuttamaan, sillä olenhan ne itse laulanut. No joo, ja sitten tietty olen voinut vaikuttaa laulun aiheisiin ja sanoituksiin.

Mihin tähtäät artistina?

- Tähtään siihen, että voisin tulevaisuudessa itse tuottaa, säveltää ja sanoittaa kappaleita. Nuorena haluan kuitenkin vielä pysyä Suomessa ja käydä kouluni täällä, mutta esiintyminen ulkomailla kyllä kiinnostaa. Yksi unelma liittyy tähän laulamiseen siinä mielessä, että tätä saisi joskus tehdä ammatikseen.

Sua on kutsuttu jo muun muassa Suomen Justin Bieberiksi. Miltä vertaus tuntuu?

- Jotenkin ehkä vähän ristiriitaiselta, koska arvostan kyllä Justin Bieberiä muusikkona, mutta itse haluan esiintyä ja olla ihan vaan Robin, enkä Suomen Justin Bieber. En myöskään halua matkia toisten musiikkia vaan tehdä omannäköistä. Voi olla että Frontside Ollie liippaa läheltä Bieberin tyyliä, mutta levyltäni löytyy myös vähän rock-henkisempää materiaalia.

Mitä mieltä olet Bieberistä?

- Arvostan Bieberiä laulajana ja muusikkona ja hänellä on muutama biisi, mitä itsekin ihan diggaan.

Laulat Frontside Ollie -kappaleessasi tytöistä. Millaiset tytöt tekevät suhun vaikutuksen?

- Vaikutuksen tekevät tytöt, jotka suhtautuvat elämään positiivisesti, ovat iloisia ja mukavia.

Robinin Frontside Ollie soi tänään YleX Iltapäivän Rytmibarometrissä.

Asiasanat: Frontside Ollie

Kommentointi

Kommentit (76)

moi
ollet söpö

>kappsu 31.07.2012, 01:09

minä äänestäisin robinia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>marzu 27.04.2012, 20:00

Totta, pidän asiaa ristiriitaisena. Löysin näitä robin sivustoja!

>Robin 21.04.2012, 08:05

kuules, jos jostain ei pidä, sille ei ole aina kateellinen.
ei varsinkaan robinille. kuka sille ois kateellinen? eihän siitä kukaan tykkää.

>Anonyymi 11.04.2012, 22:00

Hei sitä verrataankin siihen, että kun Justib Bieber tuli kuuluisaksi Amerikassa jne., niin hän oli samassa asemassa kun Robin tällä hetkellä. Ei sillä viitatakkaan ulkonäön perusteella / lauluäänen perusteella, vaan samaan asemaan noin vuonna 2009 oliko?

>Ellu 19.03.2012, 22:07

Robinilla on kyllä todella hyvä ääni 13vuotiaaksi

>Anonyymi 01.02.2012, 22:07

öhm kumma kun missään ei mainita sitä suoraan. Sanoitukista vastaa pääosin ammattisanoittaja /iskelmäsanoittaja Sana Mustonen, niiden ideointia on tuottanut myös Aikakoneen Maki Kolehmainen, Jimi Constantine, nämä kaksi vastaavat sitten sävellyksestä ja kertosäkeen laulaa Jimi. Tässä vain lauluosuukista ja videolla olemisesta vastaa sitten tämä Robin. Videon on tuottanut Universal Music ja skeittarit ovat videolla jo kokeneita eli ei ihan ilman suhteita ole pinnalle noustu. Varmasti myös taustajoukoille pitäisi tuoda suitsusta mikä on nyt jäänyt täysin taka-alalle. Ymmärrän idean. On haluttu suomeen nuori poppari, kuten Justin Bieber tyylinen. Tästä voi johtua nuo Bieber vertaukset. Uutisointi on monilla sivuilla täysin harhaanjohtavaa tämän kappaleen kohdalla. Tämä on siis pitkälti ammattilaisten pinnalle saattama. Tämä siis tiedoksi nyt myös Ylex popuutisiin :)

>Anonyymi 28.01.2012, 07:24

Minun mielestä Robin on hyvä laulamaan. Robinin ääni on todella hyvä 13-vuotiaaksi. Huomioikaa se.

>Joku 27.01.2012, 00:57

Joo o eipä varmasti oo omaa sanotusta yhtään ja kyllä suoraan sanottuna aihe ja koko biisi on aika hanurista. No kohta tämäkin unohtuu ja tulee uusi samanlainen pelle tilalle.

>Anonyymi 26.01.2012, 00:51

no kyllä 13 vuotiaan suuhun paremmin sopii laulaa skeitti termejä käyttäen, kuin jostain toisesta "aikuismaisemmasta" aiheesta. kumminkin tytöt / seurustelu jne. mistä tuossa lauletaan on aika perus settiä kappaleisiin.

>Anonyymi 25.01.2012, 23:09

Ei Robin kuulosta mun mielestä YHTÄÄN Justin Bieberiltä!

>Heidi M 25.01.2012, 21:05

niimpä!

>Neea 23.01.2012, 15:51

Mun mielestä biisi on hauska, huomioikaa että laulaja on vasta 13-vuotias lapsi! Sanat sopii oikeen hyvin sellaiselle, ei sen mitään aikuista tarvikkaan leikkiä. Ja on pojalla hyvä ääni, toivottavasti pääsee vielä pitkälle :)

>Anonyymi 22.01.2012, 18:15

ei tod oo!!!!!

>junsku daa 22.01.2012, 17:29

mä vihaan justinii ja mä rakastan robinii ja sen musaa!!!

>junsku daa 22.01.2012, 17:28

Robin oot paras.Oot söpö ja oot kyllä paljon parempi ko joku justin bieber. Sul on tosi söpö ääni!

>Neea 22.01.2012, 14:32

niinpä bieberi on parenpi ku robin

>Anonyymi 21.01.2012, 12:42

mä rakastan suo robin ja tuun aina rakastaa.oon 13v tyttö

>emilia 21.01.2012, 10:48

Robin on ihan Best!!!tosi söpö ja ihan pro biisei,oon saman ikäne ku se ja haaveilen ittekki tulla laulajaks...Robin onko sulla vinkkei miten alottaa musiikkiuran???

ps.oot huomattavasti parempi ku justin bieber!!!

>fanittaja 111 21.01.2012, 10:21

Aika loukkaavaa Justin Bieberiä kohtaan (tai ainakin todellista suurentelua) verrata häneen. Jätkällä kuitenki päälle 16 miljoonaa fania ja kappaleet taidokkaita sekä laulaja kuuma. Julkisuuteen bongahtanut? Meidän paikkakunnalla ainakin vitsillä. Jos laulaisi Bruno Mars tai muiden Idoliensa tyylistä musiikkia, eikä levy-yhtiöiden tyrkyttämää ----- niin vois päästä Suomen mittakaavassa pitkälle.
MUTTA, söpö poika ja laulaa covereita todella hienosti :)

>Anonyymi 20.01.2012, 22:48

Taitaa Robinilla olla varakkaat vanhemmat, kun pojan ei tarvitse tehdä muuta kuin laulaa muiden tekemät laulut levylle ja rahaa tulee.

>._. 20.01.2012, 16:55

ihan kiva sun biisi <3<3 mut repes ku hokasin et laulat jostaki skeitti tempusta (mikä lie)
ja en fanita jäin vaan koukkuun kuunteln koko ajan ::D
oot söde<3<3

EN YMMÄRRÄ MITÄ IHMISET SUS NÄKEE KU OOT MUKA JUSTIN PIIPITTÄJÄN TAPANE O_o

>Random 12v 20.01.2012, 14:44

http://www.youtube.com/watch?v=j4xxfrI9kis

Ensimmäinen oikea metallicoveri!!

>Anonyymi 19.01.2012, 23:45

Te jotka väitätte että haukkujat on kateellisia nii ootteko ny iha tosissanne:D Tästä frontside olliesta on monia mielipiteitä ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä oli se sitten mikä tahansa. Ja mielipiteensä saa myös ilmaista. Mun mielipide on että iha ok ääni mutta vähän liian aikasin alotti kun ei tota äänenmurrostakaa oo ja sitte mitäs kun se tulee...:D ja tää biisin aihe frontside ollie on ehkä tyhmin ja ärsyttävin laulunaihe mitä on keksitty, muutenkin biisi on huono. En tykkää mutta se on mun mielipide. Ja nää kommentit "jos ootte kerran parempii nii pistäkää omaa settiinne nii tuun haukkuu teitä" jos ei tykkää jonkun toisen biisistä nii ehkä niite kommenttien idea ei ollu se että ne on ite vitusti parempia? kerto vaa että huono biisi niiden mielestä tää frontside ollie ja tekevät itekkin musiikkia/laulavat....

>Anonyymi 19.01.2012, 21:56

I♥LOVE YOU ROBIN♥

>Anonyymi 19.01.2012, 20:12

I♥LOVE YOU ROBIN♥

>Anonyymi 19.01.2012, 20:11

Saisko tästä haastattelusta videoo ? ois nii kiva<3

>Robin<-3 19.01.2012, 19:41

onnee uralles vaa, robin...
mun mielestä et oo lähelläkää bieberii.........

>ihsuuuh 19.01.2012, 17:01

tykkään susta robin :) mutta niinkuin kaikilla artisteilla/bändeillä ym on myös vihaajia, ja se ny on normii 8>
älä ota itsees, voit nousta vielä korkeelle ja pistää tulemaan sellaista musiikkia mitä sulla on youtubes! frontside olliekin on ihan jees biisi ja näi, mutta pystyt poika niin paljon parempaan =)
>> muutama vastaus näille muille kommentoijille..

''wau, eli 13v. eikä ääni vielä murtunut?''
Anonyymi – 18.01.2012, 10:55
- vastaukseni on, huoh. eiköhän se kaikille tuu iha ajallaa xd ja ei se paljon robini äänee tuu vaikuttaa. se mennee ja tullee kaikilla, ei se oo syy rueta vihaa robinia :> ..tai ketään muutakaan.

Ja niin kun kerta täällä ja näköjään kaikkialla pistätte '' sä oot ihan paska'' jnejne, VETÄKÄÄ VELJET ITE PAREMPAA SETTIÄ :) linkatkaa tähän sitte ku laitatte nii tuun kommentoimaa, tottakai positiivistä kommenttia ;);)

mutta kiitos robin, susta on tullu kyllä uusi mahollisuus tälle musiikkityylille :> pistä enemmän _OMIA_ kappaleita äläkä vaan autotunee vaan jatka omaa tyyliäski kun äänes on oikeesti tosi monipuolinen! :)

kiitos <3!

>vetäkää omaa settii ;) 19.01.2012, 16:58

tykkään susta robin :) mutta niinkuin kaikilla artisteilla/bändeillä ym on myös vihaajia, ja se ny on normii 8>
älä ota itsees, voit nousta vielä korkeelle ja pistää tulemaan sellaista musiikkia mitä sulla on youtubes! frontside olliekin on ihan jees biisi ja näi, mutta pystyt poika niin paljon parempaan =)
>> muutama vastaus näille muille kommentoijille..

''wau, eli 13v. eikä ääni vielä murtunut?''
Anonyymi – 18.01.2012, 10:55
- vastaukseni on, huoh. eiköhän se kaikille tuu iha ajallaa xd ja ei se paljon robini äänee tuu vaikuttaa. se mennee ja tullee kaikilla, ei se oo syy rueta vihaa robinia :> ..tai ketään muutakaan.

Ja niin kun kerta täällä ja näköjään kaikkialla pistätte '' sä oot ihan paska'' jnejne, VETÄKÄÄ VELJET ITE PAREMPAA SETTIÄ :) linkatkaa tähän sitte ku laitatte nii tuun kommentoimaa, tottakai positiivistä kommenttia ;);)

mutta kiitos robin, susta on tullu kyllä uusi mahollisuus tälle musiikkityylille :> pistä enemmän _OMIA_ kappaleita äläkä vaan autotunee vaan jatka omaa tyyliäski kun äänes on oikeesti tosi monipuolinen! :)

kiitos <3!

>vetäkää omaa settii ;) 19.01.2012, 16:56

YLEX on vajonnut alas.

>pettynyt 19.01.2012, 12:20

:DDDD:DDD:dD:dDD päivän paras vitsi kun toi luuli tätä räpiks...........

>Anonyymi 19.01.2012, 10:50

Ei kenelläkään mitään lisätietoa olisi näistä videolla esiintyvistä tytöistä? Pari näyttää kuitenkin niin tutuilta.

>Turruusta. 19.01.2012, 01:08

ja et voi mulle sanoo et oisin kade tolle, ku itse olen underground artisti
varmaanki saman ikäne ku toi eli 13(melkein 14)

OOT JOKO VITU HYVÄ TROLLI TAI SIT SÄÄLIN SUA D:D:D:D:DD:D: moi vaa 14veee underground räppäri, onneks sul on kantaa ottavii biisei

>Anonyymi 18.01.2012, 23:55

Mun mielestä tää on söpö. Poika laulaa hyvin, eikä 13-vuotiaan tarvitse laulaa kovin vakavista aiheista. Tai mun mielestä on aina tosi huvittavaa jos todella nuoret laulaa jotenki jostain asioista joita ne ei viel oikeen voi tajuta.

"Mun mielipide johtuu siitä, ku ite alotin täs nelisen kuukaut sitte räppäämisen,ja oon varmaanki saman ikäne ku toi eli 13(melkein 14), ja räppään kunnon aiheista, enkä mistää vitu skeitti tempuista. ja joskus sitä ollaan frendien kaa pädetty et skeittaamine on fruittareitten hommaa."
Hirveen kypsää. Mut ei sun viel tarvi ollakan... Ja jos olet itse niin hyvä ja parempi niin linkitäppä omaa settiis?

>Helmitaulu 18.01.2012, 22:06

"Jo on oikeest lapsellista... KATEELLISII JOKANE KETÄ HAUKKUU!! Robin on tosi lahjakas, feimi ja kaikkee! Jokane poika varmaan haluis olla tollanen, joten voisin lyödä vetoo, et kaikki haukkujat on vaa kateellisii KUNDEI! Bieberiki alotti nuorena laulamisen eikä sen ääni oo oikeestaan vieläkään mörentyny selvästi, laulu ihan yhtä hyvää kuin ennenkin!! Jos ei tykkää, nii turpa nätisti kiinni. Ite tykkään tästä kappaleesta ja se on tosi ihana ;) Biisin sanoi jotku dissaa, ni musta sanat on just pro ! Just hyvät sanat 13-vuotiaal! :) Meidän koulus tytöt on hullun tähä kappaleesee, poijjaat taas tällein... kadekadekade"

siis mihi sä tolla tähtäät? kuka haluais olee tollane hemmoteltu kakara?

Mun mielipide johtuu siitä, ku ite alotin täs nelisen kuukaut sitte räppäämisen,ja oon varmaanki saman ikäne ku toi eli 13(melkein 14), ja räppään kunnon aiheista, enkä mistää vitu skeitti tempuista. ja joskus sitä ollaan frendien kaa pädetty et skeittaamine on fruittareitten hommaa.
itse otan kantaa asiaan, koska mielestäni suomi ei tartte jotai vitu turhaa robinii räppää jostai muijast joka tekee frontside ollien, joten uskallan väittää että suomalainen ISKELMÄ on parempaa musiikkia ku tollasen pikku rotan tekemii töherryksii paperille, ku jätkä ei ees oo ite kirjottanu biisejänsä ylipäätäänkää.
itseasiassa, miten toi robin vois ees räkii siihe mikkii jotai fiksuu kamaa? ku se ei oo viettäny lapsuutaan helsingin lähiöis, ja tuskin ees oo nähny elämässään muuta ku muijat,skede ja rahaa.
ja et voi mulle sanoo et oisin kade tolle, ku itse olen underground artisti
Kiitos.

>Anonyymi 18.01.2012, 21:42

ite et sit varmaa osaa laulaa pätkän vertaa tai ylipäänsä tajuu musiikist mitään, ku et huomaa et toi jätkä o laulamises justin bieberin tasol, ku vetää englanniksiki paremmin, ku monet 16-v. lisäks moniko 13-v pääsee levyttämään omii kappaleit? Ei tota varmaa iha huviksee oo laulamaa päästetty.
Jokasel o tietysti omat mielipiteensä, mut mun mielest ihmisten haukkumiset menee aina vähä överiks näis.

>Anonyymi 18.01.2012, 21:01

Toi kappale ja artisti on ihan surkeita.

>Anonyymi 18.01.2012, 20:41

"Jo on oikeest lapsellista... KATEELLISII JOKANE KETÄ HAUKKUU!! Robin on tosi lahjakas, feimi ja kaikkee! Jokane poika varmaan haluis olla tollanen, joten voisin lyödä vetoo, et kaikki haukkujat on vaa kateellisii KUNDEI! Bieberiki alotti nuorena laulamisen eikä sen ääni oo oikeestaan vieläkään mörentyny selvästi, laulu ihan yhtä hyvää kuin ennenkin!! Jos ei tykkää, nii turpa nätisti kiinni. Ite tykkään tästä kappaleesta ja se on tosi ihana ;) Biisin sanoi jotku dissaa, ni musta sanat on just pro ! Just hyvät sanat 13-vuotiaal! :) Meidän koulus tytöt on hullun tähä kappaleesee, poijjaat taas tällein... kadekadekade"

mitä? mä haluaisn olla kunnon urheilja enkä mikään piipertäjä :)

>Anonyymi 18.01.2012, 20:12

Jo on oikeest lapsellista... KATEELLISII JOKANE KETÄ HAUKKUU!! Robin on tosi lahjakas, feimi ja kaikkee! Jokane poika varmaan haluis olla tollanen, joten voisin lyödä vetoo, et kaikki haukkujat on vaa kateellisii KUNDEI! Bieberiki alotti nuorena laulamisen eikä sen ääni oo oikeestaan vieläkään mörentyny selvästi, laulu ihan yhtä hyvää kuin ennenkin!! Jos ei tykkää, nii turpa nätisti kiinni. Ite tykkään tästä kappaleesta ja se on tosi ihana ;) Biisin sanoi jotku dissaa, ni musta sanat on just pro ! Just hyvät sanat 13-vuotiaal! :) Meidän koulus tytöt on hullun tähä kappaleesee, poijjaat taas tällein... kadekadekade

>Anonyymi 18.01.2012, 20:07

Hauskaa hyvän mielen musiikkia, ja vielä suomen kielellä! Kiitos!

>Mymmeli 18.01.2012, 19:35

musta on aika tyhmää että ihmiset vertaa Robinia justin bieberiin vaan tyylin mukaan onhan ne kummiskin aivan eri ihmisiä vaikka ehkä muistuttaa toisiaan hiukan :D

Joo jotku kateelliset yanarit hakkas pojan kuoliaaksi koulumatkalla :( RIP

>Anonyymi 18.01.2012, 19:10

Oon ittekkin ysi kasi ja tämä jätkä on ihan hirvee opettelis laulaan eikä käyttään autotunee. Eikä vielläkään murrosta on kyllä ihme tyyppi :D

>ysi kasi 18.01.2012, 19:09

Kukaha helevetti jaksaa kuunnella jonku 13v-pennun ulinaa? Samaa ala-arvoista pohjasakkaa Puhuvan Koneen kanssa.

>Anonyymi 18.01.2012, 18:37

Onks tää tyyppi kuollu vai kusetetaaks youtubessa????

>Vastatkaa please!!! 18.01.2012, 18:04

frontside ollien soundi muistuttaa hyvin vahvasti uniikin niinku elokuvis-veisua! ei mulla muuta

>Anonyymi 18.01.2012, 17:15

wau, eli 13v. eikä ääni vielä murtunut?

>Anonyymi 18.01.2012, 11:55

hah, siks et joka ikinen linkittää tätä skeidaa nii iha huvinvuoks yytsin xD viihdettä, mut ei musikaalista sellasta