Hyppää pääsisältöön

Elinkeinojohtaja: Suuri yleisömäärä ei ollut MTV Push -tapahtuman tavoite

MTV Push -tapahtuman tarkoitus on Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkinevan mukaan Helsingin näkyvyyden lisääntyminen.

Redrama // Kuva: Juhani Kenttämaa

Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkinevan mukaan kolmipäiväisessä MTV Push -tapahtumassa on vieraillut noin 6 500 ihmistä ennen tapahtuman päättävää perjantai-illan muotinäytöstä.

MTV Push -tapahtuman ydin ei ollut Rinkinevan mukaan suuren yleisömäärän saaminen. Rinkineva kertoo, että olennaisempaa on Helsingin tapahtuman kautta saama näkyvyys ulkomailla. Ohjelma Helsingin MTV Push -tapahtumasta esitetään MTV-kanavalla lokakuun aikana.

Helsingin kaupungin rahallinen osuus tapahtumakokonaisuuden järjestämisestä oli puolet eli 425 000 euroa. Rinkineva uskoo, että käytetyt varat saadaan tulevien turistien myötä takaisin

- Kansainvälisella markkinoinnilla yritetään saavuttaa kansainvälisen nuorison kiinnostus tulla Helsinkiin.Kansainvälinen markkinointi on aina erittäin kallista, mutta tämä oli sen väärti, Rinkineva kertoo Ylelle.

Helsingin kaupungin tapahtumapäällikkö Saila Machere myöntää YleX:lle, että Helsingin kaupunki ruoskii itseään MTV Pushista: Emme kyenneet selittämään, mistä tässä on kysymysMTV Pushin markkinoinnissa.

Helsinki tavoittelee tapahtumalla European Music Awardseja.

Lue myös:

Helsingin kaupunki ruoskii itseään MTV Pushista: Emme kyenneet selittämään, mistä tässä on kysymys